Sunday 9 April 2023

Buat Comeback Dengan Kulit Cantik

 Assalamualaikum dan hi

Lama sangat kan tak jengah blog ni, kadang semangat nak menulis tu berkobar, kadang semangat tu terkubur bersama memori yang dah dicipta. Bila ada fb ni saya admit la yang blog akan jadi tempat yang tak selalu kita nak tengok sebab kat fb lagi mudah dan lagi ramai berkumpul. Cumanya kadang kita perlu juga dengan blog bila nak cari info yang lebih detail sebab kat bloglah senang kita search keyword yang lebih mudah untuk google pandu.

Mukaddimah je dah 6 baris. haha

Jump to the main point. walaupun dah 4 tahun dah update, padahal sebelum ni akan make sure setahun mesti nak update even 1 entry,  tapi mungkinlah asbab covid kot saya jadi malas nak menulis. 

So untuk memupuk semangat berblogging, saya pun join group under Master Laila supaya kami dapat berjemaah mengupdate dan sharing info kat korang. Benda macam ni dapat bantu saya untuk asah balik bakat menulis yang sebelum ni saya tinggalkan. yelah, kat platform lain kita tulis untuk kawan-kawan rapat kan? kat sini saya tulis dengan penulisan yang lebih umum dan sesuai dibaca untuk semua. harapnyalah

oh ya, bersempena ramadan ni saya nak ucapkan selamat berpuasa kepada seluruh umat islam. Walaupun kita agak kalut sebab baru dua tiga hari sekolah bermula tiba-tiba dah ramadan kan. Tapi takpe, tetap kita kena muliakan bulan ni dan sambutlah ia dengan penuh kesyukuran. Macam macam jadi sejak bukak sekolah hari tu. Abi tiba-tiba outstation mengejut, Ajda sekolah Pasti mengejut, Anak-anak tak masuk transit, semua benda barulah. Jadi sayalah yang duk uruskan anak walaupun baru awal ramadan. 

Kalut-kalut pun ramadan tetap diimarahkan insyaAllah

Ramadan ni juga, Shaklee banyak buat sale & promo berganda. Semua nak ganda kan. Ganda pahala, ganda amalan, dan ganda kesannya juga, hee

Jadi promo kali ni juga ada kaitan dengan Menu Rahmah tagline dari kerajaan. 



Iya yang tak suka pm-ten kita mesti nyampah dengan tagline ni kan. Ikut sajalah trend yang tengah happening sekarang ? Zaman bosku mahupun abah den dan berlalu. hehehe

psssst . Saya nak bagi bonus kat korang yang baca entry ni sampai habis. Support la saya walaupun korang tak suka tagline ni sekarang. 

Jom saya share apa penjimatan dan keuntungan yang kita boleh dapat dari SET RAHMAH ni. Dalam set ni ada 2 produk panas yang pasti kita boleh consume. ESP & Vitamin C. 


Nampak sangat untung kat kita kan? Shaklee buat amal betul bulan Ramadan ni. 

Nak kira guna formula matematik pun memang jelas sangat kita untung sebab vitamin C sahaja dah RM92 untuk harga ahli, hanya tambah RM7 sahaja kita boleh dapat 

FREE ESP (RM139 member price)

FREE POSTAGE (cost RM10 WM/RM20 EM)

FREE MEMBERSHIP (cost RM35/Free dengan belian RM300)

Semua macam tak logic. Haih, tak tahu nak cerita macamana lagi tapi tetap nak cerita jugak.

Sama juga macam Healthy Rahmah untuk SET B, semuanya berganda. Ingat pahala je berganda rupanya kalau dapat Set B Rahmah ni lagilah untung kaw-kaw. 

Tapi apa yang best set combine ESP dan Vitamin C ni?

Umum tahu Vitamin C banyak sangat manfaat untuk kulit. Vitamin C memainkan peranan penting dalam struktur tubuh kita. Ia membantu penghasilan kolagen untuk badan kita dan mampu meminimumkan kedutan, tompok-tompok penuaan dan pigmentasi daripada terdedah kepada cahaya matahari. Ia juga membantu menjadikan warna tona kulit lebih cantik dan sekata.

Keistimewaan Vitamin C Shaklee

  • Merupakan produk semulajadi yang dihasilkan daripada ekstrak jagung serta sesuai untuk mereka yang mempunyai perut sensitif.
  • Sistem pelepasan berperingkat yang melepaskan 500mg vitamin C dalam masa lima jam untuk meningkatkan penggunaan dan mengurangkan pembaziran vitamin C. 
  • Ditambah dengan 120mg bioflavonoid sitrus yang bertindak secara sinergi dengan vitamin untuk kesan lebih baik.
Kalau korang ada tanda-tanda macam kes di atas, nampaknya korang perlu ambil vitamin C sebagai nutrisi harian. Vitamin C ni tak boleh terhasil sendiri oleh badan tau, jadi nak tak nak kena ambil dari sumber makanan. So paling mudah dan senang tentulah vitamin C Shaklee. Yang dah makan je dapat rasa bezanya tau. Cuba tengok kat bawah ni.






Vitamin C Shaklee mempunyai 180biji tablet dalam setiap botol, consume sebiji sehari boleh habis dalam 6 bulan! Lamanya. 
Tak perlu risau, kita boleh makan lebih dari sebiji untuk dapat sumber vitamin C yang lebih padu! Maksima dosage yang tubuh kita perlukan adalah 3000 mg manakala dos minima adalah 500 mg. Cantik sangat kan tu.


Seterusnya MPV dalam SET RAHMAH ni dah tentulah  ESP.
Energizing Soy Protien yang paling mendapat tempat di hati consumer Shaklee. 


Selain dari tu, ESP ni ada banyak sangat kebaikan antaranya adalah:
  • Asas untuk badan yang sihat
    • Mengekalkan paras tenaga dan gula dalam darah membantu menyihatkan tubuh badan supaya anda dapat melindungi diri daripada kuman.
  • Perangsang tenaga
    • Berbeza bila ambil protin shake sebagai sarapan berbanding menu harian biasa rakyat malaysia
    • Lagi terasa bila ambil waktu sahur, walaupun dah zohor perut masih lagi rasa selesa dan tak berbunyi minta makan XD
  • Kulit, rambut, dan kuku yang sihat
    • Protin adalah nutrien asas untuk kulit.
    • Pengambilan protin yang cukup penting untuk kulit yang sihat dan berseri. 
  • Ibu hamil dan menyusukan anak
    • Ya Allah, yang ni adalah golongan yang sangat perlu ambil ESP
    • Saya sendiri dalam 3 kali mengandung dan menyusukan selama 8 tahun memang ambil ESP untuk tenaga, kalau tak minum mesti akan rasa nak makan macam monster, lepas tu badan naik berat salah kan suami betul tak? ahahah
  • Tambahan kepada sebarang minuman - smoothie/kopi/alternatif kepada susu
  • Memudahkan pada hari sibuk, dengan minuman protein yang mudah disediakan dan senang dibawa
  • Individu berkerjaya yang sentiasa sibuk
    • takde alasan tak sempat makan bila kita boleh ready shake ESP ni masa tengah break.
    • 10 minit dah siap bancuh dan siap minum.
    • Sangat mudah penyediaanya, asalkan ada shaker kita shake kan aje
  • Pengembara tegar
    • selalunya pengembara suka ambil telur rebus sebagai bekal sihat dan mudahkan?
    • Tambah ESP untuk tenaga berpanjangan, memang lah akan lapar tapi sangat berbeza, cubalah korang!

Tengok apa kata mereka







Ini feedback dan testimoni yang dah consume. Sangat ramai yang nampak improvemen pada kulit bila ambil gabungan ESP dan Vitamin C ni.




famous nama Rahmah bulan ni. 




Macam yang saya janjikan tadi untuk yang baca sampai habis. Saya bagi bonus kat korang resepi ESP + avocado yang sangat sedap berkrim. Sangat mudah nak buat yang penting sedap!



RESEPI SMOOTHIE AVOKADO

Bahan-bahan:
  • 3 sudu besar ESP Soy protein Isolate Powder
  • 1 cawan susu rendah lemak
  • 1 cawan avokado
  • 1 cawan ais
Cara bancuh:
Masukkan kesemua bahan-bahan ke dalam pengisar, kemudian bancuh sehingga
sebati. 

Alhamdulillah Senang sangat kan?
Cubalah resepi ni, kalau sedap tag saya kat facebook Sarah Embong ni okeh. 

Boleh contact saya di whatsapp (KLIK SINI) untuk dapatkan HEALTY SET RAHMAH yang berbaloi pada kesihatan & kecantikan kita ni.

Nak baca lebih lagi untuk lebih cantik? Klik Vitamin Kulit Cantik Harga Rahmah ni.

Walaupun lama tak menulis tiba time kena update berjemaah ni pandai pulak jari ni duk menari-nari rancak ya sampai siap satu entry. Harap korang tak jemu baca tulisan saya, boleh tinggalkan komen kat bawah dengan link entry korang jugak. Nanti bolehlah saya tinggal jejak kat blog korang.

kbye sayonara

wassalam :)

#NextlevelBlogging

#Shakleetriumph2023

#shakleethrive2023

#SetRahmahShaklee2023

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi baca ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...