Monday 14 September 2015

Tips Kulit Cantik Berseri dan Awet Muda

Assalamualaikum..

Selamat Hari Isnin semua...Saya suka Isnin. Sebab banyak peristiwa yang berlaku hari Isnin. Ada peristiwa yang best, namun ada juga yang tak best. Tapi saya tetap suka. Suka sangat!! hihi

Ok first, bangun pagi-pagi tadi korang ada cuci muka tak? Mestilah ada kan sebab semua orang rajin bangun Subuh tadi, saya tao..dah tentu korang bersihkan wajah suci korang dengan wudhu kan? kan?! Haa... Tapi ada tak korang cuci muka dengan pencuci? Bukan pencuci tandas tu tapi pencuci muka la.. Sebenarnya saya ada terbaca satu petua, tak molek cuci muka dengan cleanser pada waktu pagi..mean waktu pagi yang sebenarnya pagi tu..Tapi kalau korang bangun pun dah pukul 11, pastu matahari dah kat atas kepala, kulit muka berminyak pun dah boleh buat goreng telur dadar, haruslah korang cuci muka tao..Jangan le dibiorkan muka tu berminyak pula sebab nanti asbab jerawat plak ye..

Baik berbalik pada cuci muka awal pagi tadi.. Ada yang kata amalam ini boleh menghilangkan seri wajah..tapi sejauh mana kebenarannya Allah hu a'lam.. So korang boleh cuci muka malam sebelum tidur sebab masa kita tidur tu seeloknya kita buang semua kotoran di wajah kita samada mekap, bedak atau apa-apa je yang boleh menghalang kulit kita dari bernafas. Kulit pun boleh bernafas tahu!

Kalau nak kulit wajah cantik dan awet muda, malam sebelum tidur tu korang sediakan air mineral segelas atau sebotol pun boleh untuk korang stand-by esok insyaAllah bangun pagi tu terus minum air, tapi haruslah diingat, baca bismillah dulu k.. hee.. Semua orang pun dah tahu laa..memang la kan.. Tapi berapa ramai yang amalkan? Saya kalau ada air mineral dalam bilik memang la teringat nak minum, tapi kalau habis pun tak dapat nak amal juga.. So meh la kita sama-sama amalkan untuk kulit cantik dan awet muda.. Nak lagi best, korang kumur-kumur dengan air tu then telan. Serious ni.. Jangan la geli pulak.. Ini antara amalan sunnah tao.

Amalan meminum air juga adalah antara amalan sunnah Rasullulah S.A.W. Meminum air selepas bangun dari tidur mampu meningkatkan tahap metabolisme, menjadi lebih peka dan sedar. Terdapat juga kajian di kalangan saintis Jepun mendedahkan bahawa amalan meminum segelas air selepas bangun dari tidur akan dapat membantu merawat beberapa penyakit seperti sakit kepala, sakit badan, sakit buah pinggang, masalah lemak berlebihan, asma, batuk kering, merawat jantung dan kencing kotor. 

Rasulullah pun amalkan minum air sejurus bangun tidur. So korang pasti dapat pahala sunnah plus awet muda gitu.. orait, moga kita dapat amalkan sunnah ini dan share pada sahabat-sahabat kita pula. Ameen

★★★★★★★

Promosi ESP bulan ni sedang berlangsung.
Jom beli 6 canister dengan harga ahli dan PERCUMA pendaftaran ahli (RM69) serta VITA-LEA (Multivitamin pertama & terbaik di dunia - 100 tahun). Anda akan dapat 7 canister tau!..
Dapatkan juga POTONGAN HARGA 5% dengan pembelian 2 canister. Banyakk tu..

Ramai yang jatuh cinta padanya sejak bertahun tahun lamanya.

Semua suka ESP


Hubungi pengedar anda Sarah 0199571083
maisarah.embong@gmail.con
IG @sarahmaimie

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi baca ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...